23:22 Коррупция в департаменте тыла МВД. Кому нужно УПЗ? | |
У РОО звернулися постачальники продовольства , що поставляється за державними контрактами МВС Росії і окружних управлінь матеріально-технічного постачання МВС Росії (далі - ОУМТС МВС Росії), з скаргами на вимагання коштів працівниками Управління представництва замовника Департаменту тилу МВС Росії (далі - УПЗ ДТ МВС Росії ) на етапі приймання продукції . У відповідності зі своїм правом, встановленим статтею 102 Закону про контрактну систему закупівель, РОО провела власне незалежне розслідування. В результаті була виявлена наступна інформація. Дійсно, в системі матеріально-технічного постачання МВС Росії спеціально створено і функціонує в даний час окремий підрозділ - УПЗ ДТ МВС Росії. За даними офіційного сайту МВС Росії, одним із завдань цього управління є «перевірка якості і комплектності продукції, централізовано поставляється для потреб МВС Росії за державними контрактами (договорами), її відповідності вимогам нормативно-технічної документації, державних контрактів (договорів)». Департаментом тилу МВС Росії затверджуються переліки товарів, приймання яких здійснюється УПЗ ДТ МВС Росії. Дані розпорядчі документи носять службовий характер і для загального ознайомлення у відкритому доступі не публікуються. Будучи ланками одного ланцюжка, такі документи дозволяють даного підрозділу на «законних» підставах включати в державні контракти , що укладаються як безпосередньо МВС Росії, так і структурними підрозділами - ОУМТС МВС Росії (по федеральних округах), що виробляють більшість закупівель - додатковий розділ Порядок приймання посадовими особами УПЗ товарів, робіт, послуг. Формально, створення особливого підрозділу з приймання продукції і включення додаткового розділу контракту обґрунтовують «заходами щодо підвищення ефективності роботи на етапі виконання контрактів». А чи так це насправді? Проведений РОО аналіз показує, що консолідація в одних руках загального адміністративного ресурсу з приймання товару на ділі використовується в корисливих цілях! Виходячи з представлених постачальниками продукції заяв, сьогодні вимальовується наступна ситуація. Співробітники УПЗ ДТ МВС Росії, під керівництвом полковника внутрішньої служби Моїсеєва Віктора В'ячеславовича , начальника даного управління, керівника контрактної служби, користуючись службовим становищем, регулярно вимагають від постачальників продукції «вирішити питання» з приймання товару, що поставляється в рамках ДОЗ за ціною від 2 до 10 % від початкової максимальної ціни контракту. На лицо - Коррупция в Департаменте Тыла МВД. Трохи детальніше про сам закупівельному процесі на етапі виконання контрактів (приймання товарів). Закупівлі товарів, робіт, послуг МВС Росії і його підрозділами проводяться відповідно до Закону контрактну систему в сфері закупівель. Для розміщення закупівлі на офіційному сайті http://zakupki.gov.ru замовники готують документацію конкурсних торгів (конкурсі, запиті котирувань і ін.), До складу якої в обов'язковому порядку входить проект державного контракту. Посадові особи УПЗ ДТ МВС Росії контролюють, щоб у проекті державного контракту було вказано потрібний їм порядок приймання товару з переліком документів, які постачальник повинен надати співробітникам управління. У разі, якщо положення аукціонної документації не будуть оскаржені до моменту терміну закінчення подачі заявок на участь в аукціоні, положення проектів контрактів автоматично перетікають в укладаються державні контракти. Згідно з положеннями контрактів, в списку необхідних від постачальників документів є такі документи, як: - протоколи та інші документи, на підставі яких видано сертифікати (декларації) на товар; - документи, що підтверджують проведення пред'явницьких випробувань, в тому числі проведення перевірки якості товару відділом (службою) технічного контролю (далі - ВТК) Постачальника або ОТК Виробника товару; - документи, що підтверджують позитивні результати періодичних (кваліфікаційних) випробувань конкурсних торгів; - документи, що підтверджують здійснення вхідного контролю сировини, матеріалів, комплектуючих виробів, використаних при виробництві товару, що поставляється, і їх відповідність вимогам нормативних правових актів Російської Федерації, а також проведення випробувань матеріалів і комплектуючих виробів відповідно до вимог нормативно-технічної (в тому числі конструкторської ) документації на них; - інші документи, необхідні для встановлення відповідності товару вимогам нормативних правових актів Російської Федерації, Контракту і нормативно-технічної (в тому числі конструкторської) документації. Аналіз чинного законодавства виявив, що витребування вищевказаних документів від постачальника товару порушує вимоги п.2 ч. 1 ст.17 Федерального закону від 26 липня 2006 р N 135-ФЗ "Про захист конкуренції" (далі - Закон про захист конкуренції), ст . 8 Закону про контрактну систему у сфері закупівель, так як створює учаснику торгів - виробнику товару переважні умови участі в торгах. Постачальники товару, на відміну від виробників товару, зазначені документи в своєму розпорядженні не мають, а виробники товару має право не видавати постачальнику такі документи. Обмеження щодо участі в торгах тільки виробників законодавчо не встановлені. На підставі отриманої інформації і проведених досліджень РОО в установленому порядку направила в ФАС Росії (оборонзамовлення) скарги на положення аукціонної документації при проведенні трьох конкретних закупівель (електронні аукціони на поставку продовольчих товарів). Розгляд скарг зайняло 2 дні. Станом на 26.10.2016: 1) скарга в частині порушення Закону про контрактну систему закупівель була визнана необгрунтованою (рішення ФАС буде опубліковано на сайті РОО відразу ж після отримання офіційного повідомлення); 2) в частині порушення Закону про конкуренцію - скарги перенаправлені в профільне управління ФАС для призначення дати розгляду і подальших слухань. Ми сподіваємося, що ФАС Росії, використовуючи весь свій професіоналізм і досвід, отриманий під час розгляду скарг при здійсненні закупівель в рамках ДОЗ, доведе розпочату справу до логічного кінця, видасть відповідний припис замовнику для усунення виявлених порушень в положеннях закупівельної документації, в результаті виконання якого протизаконний , що не відповідає законодавству в сфері закупівель, що обмежує конкуренцію розділ проекту контракту, в частині приймання товару буде виключений із закупівельної документації. У зв'язку з цим тут буде доречно навести коментар співробітника УПЗ ДТ МВС Росії, який був присутній на слуханні справи по розгляду скарг РОО в ФАС Росії (оборонзамовлення): «Уміння постачальників домовлятися з виробниками підтверджено нашої практикою! Вони повинні це вміти! ». Вкрай цікаве зауваження! Але, тоді виникає питання: чому шановні замовники, прямо в закупівельній документації не прописують подібні вимоги до учасників закупівлі - «Повинні вміти домовлятися з виробниками ?!» І прихований підтекст - Чи не можете домовитися з виробниками - домовтеся з співробітниками УПЗ, ціна питання визначається по результатами приймання! Зрозуміло, що питання це риторичне! І питання - кому потрібно УПЗ - теж не потребує відповіді. Додаткові вимоги до учасників закупівлі встановлюються відповідними законодавчими органами і в окремо встановлених випадках. Підіб'ємо попередні підсумки. Наше перше громадське розслідування показує наступне. 1. Існує якась продумана замаскована схема, в якій вбачаються ознаки корупційної складової, на чолі з Керівником контрактної служби ДП МВС Росії полковником Мойсеєвим, який в силу встановлених повноважень (див. Положення про контрактну службу) - зосередив у своїх руках адміністративний ресурс Департаменту Тилу МВС . Його підлеглі - це «курочки, які несуть золоті яйця» - представники УПЗ на місцях, які ще й мають можливість вільно пересуватися по всій території країни (Положення про УПЗ ДТ МВС Росії) і п.4.5.5 проекту контрактів МВС. 2. Прикриттям для створеної корупційної схеми мимоволі служить формулювання «поставка товару в рамках оборонного замовлення». Погодьтеся, закупівля в рамках ДОЗ - звучить сильно і потужно! Відразу спадає на думку - поставка військової техніки, устаткування, військово-наукові розробки - і це, реально особливо контрольований спеціалізований ринок! Але, ринок поставки продовольства для власного споживання - це трохи інше! Є продукція «оборонна», а є «військова»! Ось на цій ледве помітною для простого обивателя, але суттєвою для тих «хто в темі» різниці і сплів свою хитромудру схему полковник Моїсеєв.3. Фактично, колишній співробітник власної безпеки ГИБДД Московської області полковник Моїсеєв - користуючись досвідом минулого роботи, як грамотний регулювальник, просто «розставив світлофори та шлагбауми» в закупівельному процесі. Зелене світло горить для тих, хто платить по максимуму - 10% від початкової ціни контракту. Червоний - для тих, хто не хоче платити в особисту кишеню «злочинної групи» УПЗ. Полковник Моїсеєв - «Регулювальник» або «головний по установці приватних світлофорів і шлагбаумів при здійсненні закупівель для потреб ДП МВС». Підтвердженням «наявності ознак корупції» при здійсненні закупівель для потреб МВС служить і той факт, що згідно з Національним Рейтингу Прозорості закупівель за 2015 рік МВС Росії входить в число аутсайдерів з результатом «Низька прозорість». Підсумовуючи вищевикладене необхідно відзначити, що всупереч законодавству про контрактну систему, захист конкуренції, політиці керівництва країни з протидії корупції, в МВС Росії діє налагоджена система поборів з постачальників під керівництвом начальника УПЗ ДТ МВС Росії полковника внутрішньої служби Моїсеєва Віктора В'ячеславовича. Зловживаючи своїми повноваженнями під час приймання продукції, співробітники УПЗ ставлять постачальників в положення, з якого є тільки 2 виходи: непоставка товару з розривом контракту і витікаючими наслідками, або втратити гроші і вирішити питання з УПЗ. Відповідно до ст. 1 Федерального закону від 25.12.2008 № 273-ФЗ зазначені дії начальника УПЗ і його підлеглих називаються корупцією. Вважаємо, що в даний час з урахуванням досить складного становища бізнесу в кризовий час, неприйняття громадянським суспільством подібних корупційних проявів, порушені в цьому зверненні питання вимагають ретельного, детального вивчення з відповідною правовою оцінкою. З огляду на вищевикладене, в даний час РОО були направлені листи до відповідних органів на здійснення контролю у сфері закупівель з проханням - провести перевірку викладених фактів та вжити встановлені законом заходи реагування (копії листів будуть також опубліковані на сайті РОО в самий найближчий час). Далі буде... | |
|
Всього коментарів: 0 | |